dimarts, 25 de març del 2008

dilluns, 24 de març del 2008

Repartiment de feines

PROJECTE


#Proposta
Dissenyar en equip de treball un artefacte que es desplaci sobre terra ferma per força eòlica.
#Desenvolupament del projecte

#pluja idees (relacionar-ho amb Da Vinci i vehicles varis)

PART 1. “CARRO”

#Informació
Classificació de productes de tipologia similar
Normatives

#Objectius
Esportiu / esbarjo, Per camp / muntanya, Per adults, Adaptat per minusvàlids, Ergonòmic, Transportable, Desplaçament per rodes, “Estel”, Fabricat amb materials reutilitzats...

#Estudi de materials (Mariona i Olga)
FUSTES, metalls, plàstics…

#Propietats físiques

#Propietats mecàniques

#Estudi antropomètric del tripulant (FET)

#Anàlisi tècnica i social? PUNTS FORTS. PUNTS FEBLES (David)

#Esbossos i croquis (Lídia)

#3D i Plans de taller (David)

#Prototip (David, l’acaba)

#Proves (tots?)




PART 2. “ESTEL”

#Estudi de materials (Olga, vas dir que havies trobat info)

#Anàlisi tècnica (David)

#Esbossos i croquis (Lídia)

#3D i Plans de taller (David)

#Prototip (David)

#Proves (tots?)



PART 3. EMBALATGE I EMMAGATZEMAMENT

#Estudi de materials

#Anàlisi tècnica i social

#Esbossos i croquis

#Plans de taller

#Prototip

#Proves d’“emmagatemament”



PART 4. MERCAT

#Permisos i condicions necessàries per al llançament d’aquesta tipologia de productes (David)

#Estudi i definició del tàrget (David)

#Orientacions per a la campanya publicitària (David)




B) EQUIP DE TREBALL

#Objectius de l’equip (David)

#Metodologia de treball (Lídia)

#Fris… (Lídia)

#Avaluació interna (individual i grupal al final)

#Conclusions

Eix real (Olga)

Eix real
Gener
2/ 7/9
14/ 16 /21/ 23
28/ 30

-Decidir càrrecs dels components de l’equip
-Recerca informació energia eòlica
-Objectius generals

-Metodologia de treball
-Estudi d’objectes voladors,
-Marcar criteris idea final
-Escollir responsables del sector
-Índex

-Idea final, elecció
idea a treballar
-Dimensions del pilot
-Dibuix croquis estructura

Febrer
4/ 6
11/ 13
18/ 20
25/ 27


-Estudi de materials i concreció
-Recerca de materials per les unions de l’estructura base


-Recerca de materials per les unions de l’estructura base
-Recull d’informació de dossier

-Recerca de materials per les unions de l’estructura base
-Recull de normatives i estudi ergonòmic
-Esbossos

-Dia 25 sortida visita a cisteller
-Recerca de materials per les unions de l’estructura base


Març

3/ 5
10/ 12
26/ 31

-Instruccions estructura base
-Dia 5 sortida empresa Pascualin

-Dibuix croquis estructura
-Recerca de llavors (per crear el nom)

-Estudi de màrqueting
-Enquadernació del dossier
Assaig



Abril
dia 2 Presentació

diumenge, 23 de març del 2008

Estudi de Màrqueting

Nom empresa:

MOLD (Mariona, Olga, Lidia i David)

Propostes nom producte:

  • SpeedBamb
  • Bambleaf (leaf = fulla)
  • Speedseed (=llavor veloç)
  • Tronc
  • Noms llavor

Estudi de la competència:

Hi ha competència?

Producte:

  • descripció -> artefacte dirigible que es mogui a partir de l’energia eòlica i que transporti a una persona adulta
  • utilització -> el XXXX és un kite buggy que està pensat per la seva utilització en esport i lleure. Pot servir per inicialitzar-se en l’esport del kite buggy, degut a la seva robustesa. No permet fer acrobàcies ni grans maniobres.
  • diferenciació competència -> tots els kite buggy que hi ha en el mercat són d’alumini o materials metàl·lics, el producte serà de materials reutilitzats o reutilitzables i majoritàriament orgànics.
  • Públic objectiu -> persones amb ganes d’inicialitzar-se al kite buggy , i/o amb ganes d’utilitzar un kite buggy construït amb materials reutilitzats i orgànics. Per tenir una sensació més de naturalitat en el moviment.

Normalment, els practicants de kite buggy són persones joves amb una capacitat econòmica mitja (els quals es poden permetre la compra de l’aparell i els desplaçaments al lloc d’òptima utilització). Persones que els agrada la velocitat, l’àmplia possibilitat d’accions que es poden fer amb poc temps amb l’aparell, que els agrada la sensació de llibertat i d’autosuficiència, i alhora la capacitat de sentir-se capaç de dominar i jugar amb el vent.

  • Edat públic objectiu -> es busca el segment de mercat que s’identifica per un home d’entre 25 i 40 anys, de classe mitja, que li agradi la velocitat i els esports d’aventura, i amb valors d’ecologisme
  • Edat d’ús -> l’edat d’ús està entre els 12 i els 60 anys. Es limita l’edat degut a les grans velocitats que pot agafar l’artefacte (pot sobrepassar els 100km/h en un terreny dur i pla, i amb només vents de 60km/h) i als reflexos que ha de tenir el conductor.

Orientació campanya publicitària

Característiques que ha de transmetre la campanya

  • ha de transmetre seguretat, solidesa i alhora lleugeresa
  • ha de transmetre ecologisme i la utilització de recursos naturals
  • ha de transmetre rapidesa, lleugeresa, joventut
  • joventut assenyada i amb valors
  • ha d’utilitzar colors suaus i seguint el cromatisme del bambú en totes les seves etapes (com a element majoritari en l’aparell)