dilluns, 31 de març del 2008

Normes de seguratat

Què és un kitebuggy?

Accepció derivada de la paraula anglesa Kite: barrilet i Buggy : carret es conforma així la paraula "kitebuggy", és a dir, un carret que transporta a una persona traccionada pel vent a través d'un barrilet.

Accepció derivada de la paraula anglesa Kite: barrilet i Buggy: carret. És conforma eixís la paraula “Kitebuggy”, és a dir, un carret que transporta a una persona traccionada pel vent a través d’un barrilet.

Aquest nou esport desenvolupat no fa més de 10 anys, permet gaudir de la vida al aire lliure conjugant-la amb el gust del vertigen i de l’adrenalina típic dels esports extrems.
La velocitat dependrà d’un mateix i de la perícia del pilot, és poden arribar a adquirir velocitats que superin fàcilment els 40/50 km/h.

Normes de seguretat:

Situar-se allunyat de les persones, animals, arbres, i torres d’electricitat.

Tenir en compte que vola’n en línies de 20–30 metres com a mínim hem de tenir un camp de vol lliure de 60-70 metres.

Els ajudants i espectadors s’han de situar darrera del pilot.

Les veles com a estructura, al caure amb violència poden produir greus lesions en persones i animals, o danys materials en vehicles (automòbils, motos, bicicletes).

Les línies de comandament en vol poden enganxar persones i produir talls o cremades de gravetat.

Si les línies es troben al sòl, en zona de trànsit vehicular, poden ser enganxades i per conseqüència l’arrossegament del pilot o trencament dels elements (vela–línies).

Observar el terreny, que es trobi lliure d’irregularitats, pedres... ja que podem perdre l’equilibri amb algun d’ells.

No volar en dies de tempesta, les veles amb estructura de carboni o els seus comandaments poden conduir l’electricitat producte d’un llamp


Normes per conduir en buggy:

El pilot ha de protegir-se adequadament, no solament quan es pensa caminar a grans velocitats sinó que cal una simple caiguda per a golpejar-se amb una pedra o el mateix buggy.

Elements imprescindibles: casc, genolleres i colzeres, guants, roba i calçat adequat, protecció per als ulls (ulleres).

Considerar la distància mínima de frenat necessària perquè no siguem sorpresos al final de la pista.

Davant la possibilitat d’accident o descontrol de la vela no oblidar que el millor és deixar-la anar. Considerar el lloc on caurà cosa que ens permeti recuperar-la.

L’ús del arnés és un element que ajuda molt a viatjar descansat i sense majors esforços, però és aconsellable no recórrer a l’ús intensiu del mateix, fins a tenir un bon control del buggy i la vela.

No transitar entre la gent o vehicles estacionats encara que creiem que tenim el control total de la situació, una forta ràfega de vent inesperada pot conduir-nos a tenir un accident.

No intentar velocitats o trucs més enllà de les nostres habilitats.

Controlar tot el nostre equip abans de començar: buggy (bolons, gomes, seient, etc); veles (brides, el seu interior, línies etc).

Respectar a tots els que circulen per la platja o la muntanya, no som amos d’elles i tots tenim el mateix dret al seu ús.

No sortir a recórrer grans distàncies sols, en cas d’accident no tindrem ningú que ens pugui auxiliar.